Höyläämöön malliksi toimitettu alkuperäinen paneelin kappale noin 1950 luvulta. |
Ostosten ohessa olen myös koittanut listata tarkkaan kaikki työvaiheet ja varsinkin niiden oikean toteutusjärjestyksen, jottei vain mikään perustavaa laatua oleva asia pääsisi hässäkän alkaessa unhoittumaan. Tällaisia ovat ainakin vesi-, kaasu- ja sähköjohtojen putkitukset, kylkien viilarilistojen ehostukset yms asiat, jotka eivät aivan suoranaisesti liity varsinaisen hyttirakenteen tekemiseen.
Takatäkin alus paapuurin puoli |
Takatäkin alus styyrpuurin puoli |
Eräänä iltana piirsin myös tuollaisen suunnittelua helpottavan kuvan. Vaikkei se mittakaavassa olekaan, niin sitä tutkimalla ja muokkaamalla olen saanut jo useampia solmukohtia aukaistuksi.
Monet piirrustuksen yksityiskohdat tulevat varmasti vielä rakentelun edetessä tarkentumaan ja muokkautumaan suurestikin. Niistä mainittakoon esimerkiksi hyttien ovien avautumissuunnat, väliseinien lopulliset paikat sekä peräsimen työsylinterin että kaasupullojen säiliön lopullinen sijoittelu. Mutta onpahan norttiaskin kannen ja pääkopan sijasta nyt kuitenkin virallisesti paperilla edes jonkinlainen hahmotelma lopputuloksesta.
Jos jollakulla Teistä on jo nyt etukäteen jotakin perustavanlaatuista sanottavaa koskien näitä remonttisuunnitelmia niin ilolla otan vastaan kaikki mahdolliset parannusehdotukset. Viestiä saa laittaa tulemaan osoitteeseen: tahtilaiva@gmail.com
jännä että on ohjaus sylkkä laitettu noin päin.. letkut joutuu liikkumaan enemmän. uretaani hommien kanssa kannattaa aina miettiä tulevia hitsaus hommia ja varmistua että urtsi pysyy varmasti kunnolla raudassa kiinni kondenssin kannalta.
VastaaPoistaKirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoistapiti vielä katsoa kuvaa uusiksi normaali sylkkähän se on? eihän läpimenevä toimisi noin laitettuna. ai niin muuten kiitoksia mielenkiintoisesta blogista. itsellä myös vanha hinuri rakenteilla niin on ollut mukava seurailla kirjoitteluasi.
VastaaPoista